Ondernemers werken met hart en ziel aan hun bedrijf om dit tot een succes te maken. Maar ook een ondernemer kan niet alles weten. De business developers van OndernemersLift+ ondersteunen ondernemers daarom graag om hun bedrijf verder uit te bouwen.
OndernemersLift+ verzorgt een aantal programma’s, zoals de Start-up Booster, de Start-up Navigator en het Student-startersprogramma, die geschikt zijn voor verschillende doelgroepen. Sinds kort is daar het Future Fit programma aan toegevoegd. Dit programma is speciaal ontwikkeld voor bedrijven die getroffen zijn door Covid-19 en zich willen voorbereiden op de nieuwe werkelijkheid.
De business developers begeleiden en coachen zowel start-ups en scale-ups als ervaren ondernemers. Verder verstrekt OndernemersLift+ onder voorwaarden ook financieringen aan ondernemingen en helpt zij veelbelovende bedrijven om vervolgfinancieringen te verwerven. Volop werk aan de winkel dus voor het team van OndernemersLift+. Business Developer Rob Stuart geeft een inkijk in een werkweek van hem.
Maandag:
– Voorbereiding op sessie 4 van het Future Fit programma. Tijdens deze sessie bespreken we met de deelnemers aan het programma de financiële aspecten van hun ‘vernieuwde’ bedrijf. Dit vergt daarom een grondige voorbereiding. Belangrijke aspecten die tijdens deze sessie aan bod komen, zijn onder meer: Hoeveel kapitaal heeft de ondernemer eventueel nodig en hoe financiert hij dat? Welke financiële resultaten kunnen worden behaald met het nieuwe of vernieuwde verdienmodel? Ook besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van de liquiditeit in het bedrijf.
Dinsdag:
– Overleg met drie collega business developers over hoe we de ondernemers, die in twee groepen deelnemen aan het Future Fit programma, het beste kunnen helpen tijdens de workshopsessie over de financiële aspecten van hun vernieuwde bedrijf.
Woensdag:
– De workshopsessie uitgevoerd over de financiële aspecten van hun ‘vernieuwde’ bedrijf met de eerste groep deelnemers aan het Future Fit programma. Na afloop zijn de ondernemers enorm tevreden. Dat geeft een goed gevoel. Tijdens de lunch praat ik bij met twee collega’s die in de middag een eerste sessie gaan verzorgen voor een groep ondernemers die gaan deelnemen aan het Start-up Booster programma. Verder nog een aantal vragen beantwoord van een deelnemer aan een van onze programma’s, die net de laatste sessie achter de rug heeft. Hij had vragen over IP, geheimhouding van zijn idee en het opzetten van crowdfunding.
Donderdag:
– Samen met een collega van de ZLTO houden we de laatste sessie van het Booster-programma, speciaal voor leden van ZLTO. Eén van de deelnemers komt na afloop naar ons toe en zegt: ‘We draaiden met ons bedrijf de hele tijd op een rotonde, maar dankzij dit programma hebben we een afslag genomen en een richting gekozen.’ Tussendoor ook nog een check-out gesprek gevoerd met een ondernemer die het Start-up Booster programma heeft afgerond.
Gedurende de week:
– Gesprekken gevoerd met twee ondernemers om de volgende stappen te zetten naar een mogelijke financiering door OndernemersLift+. Hiervoor hebben we nu de laatste documenten in orde gemaakt en nu gaan we nog een expertpanel organiseren, waarin een van de ondernemers zijn businessplan presenteert aan, en feedback krijgt van, een aantal experts. Verder ook twee ondernemers geholpen, die momenteel in een lastige financiële situatie verkeren. Samen hebben we de stand van zaken doorgenomen en daarna heb ik hen advies gegeven over welke stappen ze nu volgens mij het beste kunnen zetten.
Publicatiedatum: 7 augustus 2020