‘Ik wist dat ik iets moois in handen had, maar dan begint het pas’
Omdat hij vanwege zijn geloof geen varkensvlees eet, kon Kadir Ahmed van Kadir Food nooit een worstenbroodje eten. Daarom besloot hij in 2014 een worstenbrood met 100 procent rundvlees te gaan ontwikkelen. ‘Ik wist dat ik met dit product iets moois in handen had, maar dan ben je er nog niet’, aldus Kadir. ‘Sterker nog, dan begint het eigenlijk allemaal pas. Met hulp van OndernemersLift+ en business coach Antoine Miltenburg in het bijzonder hebben wij in de afgelopen periode serieuze stappen gezet met Kadir Food.’
Zijn ogen beginnen te stralen als Kadir vertelt over zijn worstenbroodjes van 100 procent rundvlees. Zo’n twee jaar is hij bezig geweest om de juiste receptuur hiervoor te ontwikkelen. ‘Rundvlees is van nature erg droog, maar ik wilde graag een worstenbroodje dat niet te droog smaakte. Daarom hebben we de kruidenmix enigszins aangepast. Verder zijn we op zoek gegaan naar de juiste verhouding van vlees en brood. Hiervoor heb ik wel duizenden broodjes gevouwen en smaaktesten gedaan. Ik wilde een worstenbroodje ontwikkelen dat voor iedereen herkenbaar is. Op dit moment is het product zo goed, dat het zich vanzelf verkoopt. De komende tijd komen ze op steeds meer plekken in de schappen te liggen.’
Zoveel mogelijk volume creëren
De worstenbroodjes van Kadir Food zijn inmiddels al verkrijgbaar bij 24 filialen van de Sligro. ‘Verder zijn we in onderhandeling met enkele grote supermarktketens en is een aandeelhouder toegetreden. Worstenbrood is een massaproduct. Daarom is het belangrijk om de komende periode zoveel mogelijk volume te creëren. The sky is the limit. Verder ben ik volop bezig met de ontwikkeling van een aantal nieuwe producten op basis van rundvlees, zoals frikandelbroodjes, saucijzenbroodjes, wraps en sandwiches. De frikandelbroodjes liggen inmiddels ook al in de schappen bij de tankstations van Multi-Energy BV.
Goede klik
De productie van het worstenbrood met 100 procent rundvlees heeft de ondernemer inmiddels uitbesteed aan Bakkerij van Iersel in Tilburg. ‘Met deze bakkerij hebben wij goede afspraken gemaakt, waardoor ik mijn handen nu meer vrij heb voor marketing, verkoop en productontwikkeling.’ Kadir Ahmed is blij met de steun en begeleiding die hij krijgt vanuit OndernemersLift+. ‘Ik had direct een goede klik met mijn business coach Antoine Miltenburg. Als het weer eens tegen zat, wist hij mij telkens weer een zetje in de goede richting te geven. Anders had ik misschien al lang de handdoek in de ring gegooid. Op andere momenten kon ik mijn hart luchten bij hem. Zonder Antoine en het Start-up Navigator programma van OndernemersLift+ was ik nu zeker nog niet zover geweest. Zij hebben zeker een belangrijke rol gespeeld in het succes van Kadir Food. Daar ben ik hen oprecht dankbaar voor.’
Publicatiedatum: 29 augustus 2019