‘Wij maken foodprocessen van grond tot mond realtime inzichtelijk’

De juiste maaltijd bij de juiste persoon en op het juiste moment. Dat is waar Jan van Hoof zich met zijn bedrijf Fooditis voor inzet. ‘Wie bieden professionals in de foodservice kennis, data en hulp om hun processen te optimaliseren en hun doelen te realiseren, met aandacht voor gezondheid, welzijn en klanttevredenheid’, legt Van Hoof uit.

Fooditis werkt aan optimale foodservice processen, met ondersteuning van software. Het bedrijf doet dit voor diverse grote zorginstellingen, cateraars en horecabedrijven. Fooditis heeft in 2019 deelgenomen aan het programma van OL+. Het bedrijf telt inmiddels 8 medewerkers en is gevestigd in de Jamfabriek in ’s-Hertogenbosch.

Gezondheid en welzijn
‘Voeding speelt een steeds grotere rol in gezondheid en welzijn. Maar ook bij het behalen van doelen op gebied van duurzaamheid, efficiëntie, kostenbesparing en klanttevredenheid. Wij maken food processen realtime inzichtelijk, van grond tot mond’, aldus Jan van Hoof. Hij geeft een voorbeeld: ‘Bij een ziekenhuis registreren wij realtime de voedselinname van patiënten in het patiëntendossier. Artsen, diëtisten en verpleegkundigen sturen hier direct op bij. Kortom, wij helpen relaties om oplossingen te vinden voor hun behoeften en voor de veranderingen die zij willen doorvoeren.’

CO2-impact
Om klanten optimaal te bedienen, werkt Fooditis met meerdere food managementsystemen en aanvullende tools, zoals Delegate, Food2Day, Qnips en Bmedia. Daarnaast biedt Fooditis klanten met BrightGreen de mogelijkheid om de CO2-impact van hun producten en menu’s te berekenen. ‘BrightGreen is een online tool waarmee de CO2-impact van inkoopartikelen, volumes, recepten en menu’s berekend wordt. Klanten zien in grafieken en infographics exact welke productgroepen de grootste CO2-impact hebben. Dat is de eerste stap naar verduurzaming, want daarmee kunnen partijen gaan sturen op reductie.’

Eenvoudig en efficiënt
De Brabantse ondernemer geeft aan dat hij flinke stappen heeft gemaakt sinds zijn deelname aan het programma van OndernemersLift+ in 2019. ‘Tijdens dat programma heb ik geleerd dat bij de verkoop van ons product niet de focus moet liggen op onze software, maar juist op het doel dat onze klanten er mee willen bereiken. Sinds wij meer de nadruk leggen op wat onze klanten bereiken met onze tools, geloven zij ook dat wij dit kunnen. Fooditis helpt cateraars, zorginstellingen en ziekenhuizen om zo eenvoudig en efficiënt mogelijk maaltijden te bieden aan hun klanten, met zo min mogelijk verspilling. De komende tijd optimaliseren wij onze programma’s en tools nog verder, zodat de in- en verkoop bij onze klanten steeds dichter bij elkaar ligt.’

Kijk voor meer informatie op www.fooditis.eu

Delen

Publicatiedatum: 14 september 2022