‘Vragen naar verleden essentieel voor een mooie toekomst’

‘Hoe vind ik mijn ideale klant?’ en ‘Hoe los ik het probleem van mijn klant op?’ Deze vragen kwamen aan bod bij de workshop ‘Ontdek je klant’ van OndernemersLift+, die onlangs is gehouden bij StartUp Meierijstad. In korte tijd kregen de deelnemers veel praktische tips, die ze vervolgens direct in de praktijk konden gaan toepassen. Dat leidde tot veel positieve reacties bij de deelnemers.

Tijdens de workshop onder leiding van Rob Stuart gingen deelnemers actief aan de slag met het klantprobleem. Waar vind je die potentiële klanten? En hoe voer je het juiste gesprek om te achterhalen met welke problemen jouw klant te maken heeft? Met het goede klant-interview leg je de basis voor de waarde die je levert aan je klant.

Waarde toevoegen
‘De sessie was erg leerzaam om te ontdekken of je écht waarde toevoegt met je bedrijf’, zegt Jochem Kuilboer van Gruts Genieten, één van de deelnemers aan de sessie. ‘Bovendien heb ik veel geleerd over hoe ik het beste kan kijken naar het profiel van onze klanten. Ook zijn we gewezen op een aantal veel voorkomende valkuilen. Voor mij was de workshop écht de moeite waard om te volgen. Ik denk dat dit ook voor andere ondernemers uit mijn omgeving geldt en zou ze adviseren om bij een volgende workshop ook aan te haken..’

Goed beeld
Ook Leon Heesen van Palentis kijkt met een goed gevoel terug op de sessie. ‘Een belangrijk leermoment voor mij is dat je in gesprekken met prospects beter niet kunt vragen naar de ambities voor de toekomst’, aldus Leon. ‘Het is veel belangrijker om te vragen naar wat iemand in het verleden heeft gedaan. Als je daar een goed beeld van hebt, kun je een klant ook beter helpen richting een mooie toekomst.’ (Foto: Startup Meierijstad)

Delen

Publicatiedatum: 21 juni 2022