Volop energie en inspiratie bij CEO meets Start-up

Ga er maar aan staan: als start-up in een pitch van vier minuten je bedrijf en ambities presenteren aan een aantal ervaren ondernemers en vervolgens feedback krijgen van hen. Tijdens CEO meets Start-up in Dome-X in Oss gingen Bas Koning van Chef du Web, Morvann van Eck van AgriPER, Kiran Doerga van Mama Su, Jos de Jonge van HelloContainer, Bas Kuntz van Izipack en Marloes Weerepas en Janneke Bergholtz van Maasheggen Kruiden/De Meerstoel deze uitdaging aan. OndernemersLift+ en Vijfsterren Logistiek tekenden voor de organisatie van het evenement.

Kiran Doerga, Mama Su

Zij kregen daarna tips en adviezen van Koen Manders (Manders BV), Martin Smits (SPS BV), Theo van Kempen (Trouw Nutrition), Damian van Essen (Vidox Media) en Nick Tulling (Werk en Vakmanschap Oss). Bovendien was er na afloop ruimschoots de gelegenheid om nader kennis te maken, vragen te stellen aan elkaar en gegevens uit te wisselen. Dat leidde tot een middag vol energie en inspiratie.

De volgende ondernemers presenteerden hun start-up:

  • Bas Koning van Chef du Web levert Augmented Reality (AR) toepassingen waarmee op een laagdrempelige manier instructies en kennis gedeeld kunnen worden. Hij richt zich hiermee in eerste instantie op verhuurbedrijven van elektrische fietsen/scooters, auto’s, campers/caravans/boten of gereedschap, maar deze techniek is ook voor andere branches inzetbaar.
  • AgriPER heeft het eerste mobiele opvouwbare zonne-aggregaat ter wereld gebouwd. Deze levert voldoende stroom voor een professionele pomp en is ook inzetbaar voor andere doelen, zoals het opladen van een elektrisch voertuig of terugleveren van stroom aan het net. Morvann van Eck van AgriPER zoekt nog bedrijven die het zonne-aggregaat in de praktijk willen testen.
  • MamaSu biedt lekkere, authentieke, kwalitatieve Surinaamse gerechten. Op dit moment zijn de dagverse maaltijden online/lokaal te bestellen en daarnaast werkt Kiran Doerga aan een eigen productlijn met sambals, kruiden, specerijen, sauzen en snacks. Maar het doel van Kiran is om door te groeien zodat heel Nederland kan genieten van de authentieke Surinaamse keuken.
  • HelloContainer biedt een digitaal platform voor exporteurs van containers, waar zij zelf alle zaken kunnen beheren en dat hen inzicht en controle geeft. Het platform voorziet klanten niet alleen van een compleet overzicht met betrekking tot prijzen, vaarschema’s en kwaliteit, maar ook de hoeveelheid CO2 uitstoot wordt in beeld gebracht. Hierdoor kunnen zij zelf duurzamere keuzes maken.   Daarnaast digitaliseert HelloContainer administratieve handelingen, waardoor er schoner, voordeliger, sneller én efficiënter gewerkt kan worden. 
  • Bas Kuntz werkt met Izipack aan een korte logistieke keten waarbij slimme pakketkluizen aan de randen van de stad worden gevuld en geleegd door een lokale hubpartner. Deze hubs staan verspreid door het hele land. Dit zorgt voor minder bestelbussen in wijken en steden.
  • Marloes Weerepas en Janneke Bergholtz van Maasheggen Kruiden/De Meerstoel zijn samen het gezicht achter De Maasheggen Kruidenthee. Deze thee bestaat uit drie alledaagse, krachtige en gezonde kruiden: de meidoorn, vlierbloesem en rode klaver die alledrie te vinden zijn in de Maasheggen. De thee wordt op dit moment kleinschalig geproduceerd en is te verkrijgen via De Meerstoel, maar ze zijn nog op zoek naar meer verkooppunten en andere manieren om uit te breiden.

Goed gevoel
Koen Manders gaf aan dat hij blij was tijd vrij te hebben gemaakt om bij de presentaties aanwezig te kunnen zijn. ‘De start-ups brachten opnieuw een frisse, energieke dynamiek’, aldus Manders. ‘Het waren leuke en inspirerende prestaties’, vond Damian van Essen. Nick Tulling voegde eraan toe: ‘Het was een leuke en diverse bijeenkomst en ik vond het fijn om hieraan te mogen deelnemen.’

Delen

Publicatiedatum: 21 oktober 2021