‘Tas met een boodschap’ maakt impact op een positieve manier

De Bossche ontwerpster Ellen Willink startte enkele jaren geleden met het label ‘Tas met een boodschap’. Eerder dit jaar nam ze deel aan het Start-up Booster programma van OndernemersLift+, waar ze met goed gevoel op terugkijkt. ‘Tijdens het programma heb ik geleerd om zakelijker te kijken naar mijn producten’, aldus Willink.

De tassen en accessoires van Tas met een boodschap zijn bijzonder, omdat ze zijn gemaakt van oude PVC-banners, meshdoek, autogordels en fietsbanden. Deze zijn afkomstig van allerlei verschillende bedrijven uit het hele land. ‘Wij maken eenvoudige producten, die goed in elkaar zitten’, vertelt Ellen Willink, die vorige week ook exposeerde tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. ‘Omdat de materialen altijd verschillend zijn, is elke tas en elk accessoire die wij maken uniek. Onze producten worden bovendien duurzaam geproduceerd in ons eigen atelier in ‘s-Hertogenbosch of in diverse sociale werkplaatsen. Daarnaast bieden wij in samenwerking met WeenerXL ook regelmatig werkervaringsplaatsen aan.’

Zakelijker
Inmiddels heeft Tas met een boodschap diverse grote partijen als klant. Willink: ‘Steeds meer bedrijven en instellingen willen laten zien dat zij duurzaam en milieubewust ondernemen. Tas met een boodschap biedt hen de gelegenheid om dit ook op een positieve manier uit te dragen. Bovendien bieden wij een functioneel product waar mensen écht iets aan hebben.’ Tijdens het Start-up Booster traject heeft Willink vooral geleerd om zakelijker om te gaan met haar creatieve ideeën. ‘Ik heb geen commerciële economie of bedrijfseconomie gestudeerd. Mijn kracht zit vooral in mijn creativiteit. Maar met mijn producten bied ik partijen wel de gelegenheid om op een positieve manier impact te maken. Dat is een belangrijke boodschap die ik heb meegekregen van business developers Rob Stuart en Henny van Gurp van OndernemersLift+. Zij hebben mij meer bewust gemaakt van het feit dat onze tassen absoluut meerwaarde bieden voor onze klanten en dat zij graag bereid zijn om daar een bepaald bedrag voor te betalen. Ook heb ik meer inzicht in de kostprijs van mijn producten gekregen en kan ik nu prijsonderhandelingen beter uitvoeren’.

Arbeidsintensief
Voor de komende jaren mikt Tas met een boodschap op uitbreiding van haar activiteiten. De ontwerpster: ‘Recycling is arbeidsintensief werk, want alle stoffen die wij gebruiken moeten eerst worden schoongemaakt of gewassen. Verder is het belangrijk dat medewerkers het leuk vinden om met hun handen te werken. Tegelijkertijd is het ook mooi werk, want het eindresultaat van wat wij maken is direct zichtbaar en tastbaar. We zijn nu met 4 à 5 mensen per dag aan het werk voor diverse opdrachtgevers. Het zou mooi zijn als we dit in de komende periode langzaam maar zeker wat verder kunnen uitbouwen, maar continuïteit staat wat mij betreft voorop.’

Kijk voor meer informatie op www.ellenwillink.nl

Delen

Publicatiedatum: 30 oktober 2019