Met de hete zomermaanden nog vers in het geheugen weet iedereen weer hoe belangrijk het is om zich goed te beschermen tegen de zon.
Sunday Brush heeft met steun van OndernemersLift+ onlangs een 100% natuurlijk zonbeschermings-product op basis van mineraal poeder gelanceerd.
Sunday Brush is in de markt gezet door Remko en Nicole Vermeer. Zij weten uit eigen ervaring hoe belangrijk het is om je huid goed te beschermen tegen de zon. ‘In 2010 is bij mij in mijn gezicht huidkanker geconstateerd’, vertelt Remko. ‘Gelukkig kon het huidplekje verwijderd worden, maar sinds die tijd ben ik wel voorzichtiger geworden in de zon en moet me altijd goed beschermen tegen UV stralen.’
Nicole vult aan: ‘In de afgelopen jaren hebben we diverse merken zonbeschermingsproducten getest, maar die waren vaak vet of kleverig en niet geschikt voor een gevoelige huid. Het insmeren tegen de zon was daardoor vaak vervelend, tot we enkele jaren geleden bij toeval een zonbeschermingsproduct in poedervorm ontdekten.’ Remko: ‘In eerste instantie voelde het best raar om poeder op mijn gezicht aan te brengen, maar in de praktijk werkte het uitstekend. Zo is het idee ontstaan om in samenwerking met een gerenommeerde fabrikant zelf een zonbeschermingsproduct in poedervorm te gaan ontwikkelen. Dat is Sunday Brush geworden, 100% natuurlijk met SPF50 en zeer waterafstotend.’
Om hun plannen verder te kunnen vormgeven, klopte het echtpaar aan bij de Rabobank. Via deze bank kwamen zij in contact met business developer Antoine Miltenburg van OndernemersLift+. Nicole: ‘Hij heeft ons geholpen met het aanscherpen van ons businessplan. Omdat wij destijds nog in Maleisië woonden, gebeurde dat veelal via Skype. Inmiddels wonen wij weer in Nederland. Ons businessplan is in mei goedgekeurd door het investeringscomité van OndernemersLift+, waardoor wij een starterslening hebben gekregen. Daarmee zijn wij aan de slag gegaan en op 31 augustus hebben wij Sunday Brush gelanceerd.
De eerste reacties zijn uitstekend. Van sporters die veel zweten horen wij bijvoorbeeld dat zij geen last meer hebben van zonnebrandcrème die in hun ogen prikt. Maar ook voor mensen met zonneallergie is het een ideaal product. De komende tijd hopen wij nog veel meer mensen enthousiast te maken om Sunday Brush te gaan gebruiken.’
Kijk voor meer informatie op www.sundaybrush.com.
Publicatiedatum: 1 januari 2019