StyleScript biedt personalisatie op de winkelvloer

Mode retailers willen hun klanten graag helpen bij het vinden van items die het beste bij hen passen. De softwaretool (API) van StyleScript helpt hen daarbij. ‘Wij bieden retailers een oplossing waarmee ze hun collectie kunnen personaliseren voor elke klant’, legt Jonna Fassbender van StyleScript uit. ‘Het enige dat wij daarvoor nodig hebben, is een profiel met de voorkeuren van een klant.’

Jonna Fassbender, StyleScript

Elke klant in een winkel heeft een eigen smaak en stijl. Met de API van StyleScript wordt op basis van data voor iedere klant een geïndividualiseerd winkelfilter samengesteld. ‘Het voordeel van onze API is dat deze zowel online als in de winkel te gebruiken is’, vertelt Jonna Fassbender. ‘Via een mobiele telefoon of een iPad in de winkel is het eenvoudig om een profiel van iemand aan te maken of op te roepen. Vervolgens gaat de API aan de slag om een aantal aanbevelingen te doen.’

Stimuleren
Met steun van OndernemersLift+ heeft ze haar plannen voor de StyleScript API in de afgelopen periode verder vorm gegeven. ‘Ik ben ervan overtuigd dat personalisatie de markt gaat stimuleren en dat dit de manier is waarop mensen in de toekomst gaan winkelen. Na mijn eerste contact met OndernemersLift+ ben ik gekoppeld aan business developers Raymond van den Bos en Antoine Miltenburg. Zij waren enthousiast, maar tegelijkertijd kreeg ik ook best een aantal kritische vragen voorgeschoteld. Dat was niet altijd fijn, maar samen zijn we vervolgens verder gaan bouwen aan het fundament. Via OndernemersLift+ ben ik in contact gekomen met het Brabant Start-up Fonds (BSF). Inmiddels zijn wij gevestigd bij JADS in ‘s-Hertogenbosch. Tijdens een pitch die ik hield voor het BSF oordeelde de investeringscommissie dat dit voor Brabant iets groots kan worden.’

Conversie
Fassbender heeft een afgeronde HTS-opleiding en daarnaast een passie voor marketing. Voordat zij met haar eigen bedrijf startte, werkte zij in marketingfuncties bij meerdere mode retailers. ‘Ik ben er van overtuigd dat met behulp van Artificial Intelligence de conversie op de winkelvloer flink verhoogd kan worden’, aldus de Brabantse onderneemster. ‘Want naast het online shoppen, gaan mensen gelukkig ook weer steeds vaker naar winkels toe. Daarom willen wij ook trainingen aanbieden voor medewerkers in de winkel over hoe de StyleScript API werkt. Zo kunnen zij klanten écht gaan adviseren.’

BSF
StyleScript richt zich op fashion brands en retailers. Daarnaast is ook een samenwerking aangegaan met Accenture en maakt het bedrijf deel uit van het Google Marketing Innovation Program. ‘Verder hebben we met hulp van business developers Antoine Miltenburg en Raymond van den Bos van OndernemersLift+ een lening van 200.000 euro gekregen van het BSF. De eerste tranche van deze lening hebben we inmiddels ontvangen. Op dit moment zijn we flink aan de slag om de API verder door te ontwikkelen. Begin volgend jaar volgt een evaluatie, waarna we hopelijk nog grotere slagen gaan maken. Want elke euro die we nu investeren, moet direct bijdragen aan de waardecreatie van ons bedrijf en aan unieke oplossingen.’

Kijk voor meer informatie op www.stylescript.com

Delen

Publicatiedatum: 30 oktober 2019