Studenten HAS Topklas Ondernemen volgen Start-up Booster

Dertien studenten uit de HAS Topklas Ondernemen hebben afgelopen week een Check-in gedaan om te kunnen gaan deelnemen aan het Start-up Booster programma van OndernemersLift+. Daarmee wordt de reeds bestaande samenwerking tussen HAS Hogeschool en OndernemersLift+ verder geïntensiveerd.

Tijdens het HAS Topklas Ondernemen-traject krijgen studenten de kans om in het vierde jaar van hun bacheloropleiding hun eigen bedrijf op te zetten. Dat geeft hen de gelegenheid om hun HBO-diploma te halen en tegelijkertijd hun eigen bedrijf op te starten. De studenten, die nu gaan deelnemen aan de Start-up Booster, stromen halverwege het studiejaar in en krijgen de mogelijkheid om af te studeren op hun eigen bedrijf.

Bijspijkeren
‘Het Start-up Booster programma biedt deze studenten volop mogelijkheden om hun ondernemersvaardigheden op een aantal punten bij te spijkeren’, vertelt Rob Stuart van OndernemersLift+. ‘Uit navraag bij de studenten blijkt ook dat het merendeel van hen erg blij is om deel te kunnen nemen aan het Start-up Booster programma. Een aantal heeft tijdens de check-in al direct feedback en tips meegekregen waar zij mee aan de slag kunnen.’

Verbinding versterken
De Check-ins zijn gehouden door een business developer van OndernemersLift+ in samenwerking met een docent van HAS Hogeschool. Stuart: ‘Op deze manier willen we ook de verbinding tussen docenten en de business developers verder versterken. In de praktijk blijkt dat zij veel van elkaar kunnen leren als het gaat om het begeleiden van studenten en het ontwikkelen van ondernemerschap. Zo ontstaat er voor beide partijen een mooie win-win situatie.’

Startende ondernemers
De studenten worden tijdens het Start-up Booster programma onderverdeeld in drie groepen. Twee groepen bestaan uit alleen HAS-studenten, terwijl in de derde groep ook andere startende ondernemers gaan deelnemen. De begeleiding van deze groepen is eveneens in handen van business developers van OndernemersLift+ en een aantal docenten van HAS Hogeschool.

Delen

Publicatiedatum: 18 februari 2020