People of Tomorrow wil producten en verpakkingen aanpassen voor schonere wereld

De projecten die tijdens de HAS Food Experience op 5 februari worden getoond, zijn zeer divers van aard: van innovatieve foodconcepten tot visies over de toekomst van food, van reststroom reductie tot proceskundige validaties, van kwaliteitsprojecten tot nieuwe verpakkingsmogelijkheden en van nieuwe producten en marktbenaderingen tot startup food ondernemers. Simone Lips en Jens de Visser presenteren er hun bedrijf People of Tomorrow, waarmee zij een bijdrage willen leveren om de wereld te verbeteren voor toekomstige generaties.

Door producten en verpakkingen al bij het ontwerp aan te passen, blijft er aan het einde van het gebruiksproces minder afval over. Daardoor hoeft er ook minder opgeruimd te worden. Dat is wat HAS-studenten Simone Lips en Jens de Visser voor ogen hebben met hun onderneming People of Tomorrow. Zij zijn inmiddels al in gesprek met OndernemersLift+ om te kijken hoe zij hun plannen verder kunnen vormgeven.

Verbeteren van de wereld

Duurzaamheid, ecologische verantwoording en verschoning lopen als een rode draad door de bedrijfsvoering van People of Tomorrow. ‘Veel consumenten hechten op dit moment nog teveel waarde aan materialistische zaken en verliezen uit het oog wat er écht toe doet. Met als gevolg dat onze oceanen overspoelt zijn met afval en het klimaat wordt aangetast. Dat is enorm zonde’, vindt Jens de Visser. Zijn compagnon Simone Lips vult aan: ‘Bij alles wat wij doen, richten wij onze blik continu op de mensen van morgen en het verbeteren van de wereld. Door in te zetten op innovatieve concept- en productontwikkeling en adviezen in de voedings- en verpakkingsbranche willen wij consumenten en producenten laten zien dat het ook anders kan. Daarmee willen wij onze bijdrage leveren om de wereld te verbeteren voor toekomstige generaties.’

Zaken bij de kern aanpakken

Het bedrijf richt zich daarbij in eerste instantie op mkb-bedrijven in de foodsector. Jens: ‘Deze ondernemers hebben vaak niet de mensen en middelen om zelf aan de slag te gaan met het vernieuwen van hun producten en concepten. Ons doel is om zaken bij de kern aan te pakken en onze klanten de goede richting in te wijzen.’

Tips over financiële zaken

De twee studenten zijn ook in gesprek met business developer Rob Stuart van OndernemersLift+. Simone: ‘Hij heeft onder andere meegekeken naar ons businessplan en diverse tips gegeven over een aantal financiële zaken. Daar zijn wij nu al erg mee geholpen. Wij kijken uit naar een verdere samenwerking. Aan alles is te merken dat People of Tomorrow enorm veel potentie heeft. Wij hebben al een sociaal maatschappelijke prijs gewonnen en ook onze eerste klant is binnen. Ik vind het hele traject tot nu toe enorm leerzaam. Met wat kleine aanpassingen in producten en verpakkingen kunnen wij een enorm verschil maken. Het werkt enorm inspirerend om hier een bijdrage aan te kunnen leveren.’

Delen

Publicatiedatum: 1 januari 2019