Korte en krachtige pitches maken indruk bij CEO meets Start-up

‘Een goed idee alleen is niet voldoende om een succesvol bedrijf op te bouwen. Ondernemers moeten vaak vol aan de bak met hun idee om te zorgen dat het maakbaar wordt. Tegelijkertijd maakt dat het ondernemerschap ook uitdagend’, zegt de Osse wethouder Economie en Financiën Frank den Brok. Hij luisterde vol aandacht naar de ideeën van de start-ups bij de zesde editie van CEO meets Start-up in Dome-X in Oss.

Tijdens CEO meets Start-up gaven DCMF Kaas, Motivate, Pixel Farming, IM Efficiency, JobMatchFactory, ChainCargo, Heat Up en Logistic Workx vol enthousiasme een presentatie over hun bedrijf. Dat deden zij in korte pitches van vier minuten. De CEO’s en senior-managers van zes gerenommeerde ondernemingen gaven vervolgens feedback op de pitches. Na afloop was er ruimschoots de tijd om na te praten en elkaar beter te leren kennen.

Pitchtraining
De start-ups keken aan het eind van de middag positief terug op het evenement, dat wordt georganiseerd door OndernemersLift+ en Vijfsterren Logistiek. ‘Het is best lastig om je bedrijf in een korte pitch te presenteren’, zegt Giovanni Gubbels van ChainCargo. ‘Daarom zijn we blij dat we van tevoren een pitchtraining hebben mogen volgen bij OndernemersLift+. Dat heeft ons enorm geholpen.’ ChainCargo heeft een boekingsplatform ontwikkeld voor spoedtransport en koppelt online geboekte zendingen realtime aan de dichtstbijzijnde en geschikte transporteur, die gebruik maakt van de ChainCargo app. ‘We zijn nu nog vooral in Nederland actief, maar willen onze activiteiten graag opschalen en ook internationaal doorbreken.’

Compact
Ook Arend Koekkoek van Pixel Farming hield een goed gevoel over aan de middag. Hij is bezig met de ontwikkeling van een landbouwrobot waarmee gewassen automatisch gezaaid, onderhouden en geoogst kunnen worden. ‘De kunst is om je verhaal simpel te maken en goed neer te zetten. Dat blijft gewoon moeilijk. Dit is daarom leuk en leerzaam om te doen. Mijn eerste presentatie duurde altijd minstens 20 minuten, maar deze opzet dwingt je om compact te zijn.’

Verwenmoment
Camille Martens gaf een presentatie over Heat Up, een warme drank op basis van puur sap en specerijen. Daarmee wil zij vrouwen de gelegenheid bieden om een verwenmoment voor zichzelf te creëren. ‘Ik ben verrast door de vele reacties van mensen die mij graag willen verder helpen. Dat had ik niet verwacht. Daarnaast heb ik ontzettend veel opgestoken van de pitchtraining van OndernemersLift+.’

Enthousiasme
Voor de CEO’s was het ook een inspirerende middag. ‘Het enthousiasme van deze ondernemers werkt aanstekelijk’, zegt Koen Manders, eigenaar van Manders Hides uit Cuijk. ‘De startfase van een bedrijf is één van de leukste fases, want dan zit er altijd veel energie bij de ondernemers. Zij zijn ook wel eens naïef, maar denken vooral in mogelijkheden. Ik vind het mooi om hen daarbij verder te helpen.’  Sjaak van der Linden, CEO van ITB Climate in Boxmeer, vond het een interessante middag. ‘Het is mooi om de verhalen van deze start-ups te horen en om hen tips te geven waar zij mee verder kunnen.’

Kansrijke ideeën
Eveline Hogenkamp, CEO van Dutch Life Sciences Coöperatie U.A, keek ook met plezier terug op het evenement. ‘Voor mij is het de eerste keer dat ik erbij ben. Ik ben niet werkzaam in de logistiek of agrifood, maar vond het een erg interessante bijeenkomst. Het is mooi om te zien hoe verschillend van aard de bedrijven zijn en dat ze bijna allemaal in een andere fase van hun ontwikkeling zijn. Ik heb diverse kansrijke ideeën voorbij zien komen en ben enorm benieuwd hoe deze ondernemers hun plannen in de komende periode verder gaan uitwerken.’

Wil jij als start-up ook deelnemen aan evenementen van OndernemersLift+? Meld je dan aan voor een Check-In bij OndernemersLift+.

Delen

Publicatiedatum: 30 oktober 2019