Drie start-ups over hun samenwerking met OndernemersLift+

In ‘Bossche Brouwers aan de Vaart’ hield OndernemersLift+ in oktober haar tweede Alumni Borrel. Diverse start-ups die het Booster- of Navigator-programma hebben gevolgd, waren hierbij aanwezig. Drie van hen vertellen hoe zij hun samenwerking met OndernemersLift+ tot dusver ervaren.

‘Tijdens het Navigator programma hebben wij vooral geleerd dat wij onze klanten moeten kunnen vertellen welke problemen wij voor hen oplossen’, zegt Rikkert Koppes van Camarillo. Deze start-up heeft een app ontwikkeld die het voor organisatoren van paardenwedstrijden eenvoudiger maakt om een evenement goed te organiseren. Verder heeft het bedrijf de Camarillo Oko ontwikkeld. Dit is een apparaat met twee camera’s en een aantal sensoren, dat tijdens springwedstrijden data over paard en ruiter verzamelt, die direct doorgegeven kunnen worden aan toeschouwers.  ‘Eerst wilden wij vooral onze technische oplossing uitleggen aan klanten. Maar inmiddels weten we dat het veel belangrijker is om erachter te komen wie nu eigenlijk je klant is en hoe je je product moet presenteren, zodat zij het ook willen gebruiken.’

Steun bij onderhandelingen
Met haar Hartstikke Gruun Groente Plakken won Chantal van der Noordt in 2018 de publieksprijs tijdens de HAS Food Experience. ‘Het viel mij op dat er in supermarkten nauwelijks gezond broodbeleg te vinden was’, vertelt Chantal. ‘Zo is het idee ontstaan om een lekker en gezond broodbeleg voor kinderen tussen 6 en 11 jaar te ontwikkelen, met als doel om deze groep meer groente te laten eten.’ Met steun van OndernemersLift+ startte zij na afronding van haar opleiding Food Innovation haar eigen bedrijf. Chantal nam deel aan het Booster-programma. ‘Dankzij het Booster-programma heb ik een beter inzicht gekregen in het businessmodel en verdienmodel van mijn product. Dat vond ik enorm leerzaam’ legt ze uit. ‘Daarbij heb ik veel steun gehad van business developer Rob Stuart bij de onderhandelingen met een samenwerkingspartner. Het is fijn om een ervaren iemand in je omgeving te hebben waar je op terug kunt vallen als er problemen zijn. Inmiddels werk ik samen met een bedrijf aan de verdere uitrol van de groenteplakken en daarnaast heb ik een eigen product- en conceptontwikkeling bureau waarmee ik mij vooral richt op de duurzame sector en duurzame voeding.’

Veel vakkennis
Aberdeen Queen Koffie combineert koffie en lifestyle en brengt deze zaken samen in speciale koffiemelanges, zoals lijnzaadkoffie en quinoakoffie. Wilbert van de Water ontvangt ondersteuning van business developer Rob Stuart en het bedrijf heeft van OndernemersLift+ een lening van 15.000 euro ontvangen om Aberdeen Queen Koffie verder uit te bouwen. ‘De business developers van OndernemersLift+ hebben een groot netwerk en beschikken daarnaast over veel vakkennis in de foodsector. Wij hopen dat zij ons kunnen helpen om Aberdeen Queen Koffie uit te bouwen tot een succesvol merk, waar mensen volop van kunnen genieten. Wij hebben een niche product en de kunst is om dit succesvol te vertalen naar de markt. Daarbij geloven wij dat consumenten steeds bewuster keuzes maken in hun eet- en drinkgewoonten en dus ook makkelijker kiezen voor een heerlijke eigentijdse kop koffie.’

Delen

Publicatiedatum: 4 november 2019