CEO meets Start-up startpunt van veel nieuwe samenwerkingen

Voor de achtste keer organiseren OndernemersLift+ en Vijfsterren Logistiek op 30 september gezamenlijk het besloten event CEO meets Start-up. Veelbelovende start-ups uit de sectoren Food, Agri en Logistiek krijgen dan de kans om hun onderneming te presenteren aan een groep CEO’s van gerenommeerde bedrijven. Dat leidt vaak tot verrassende resultaten. Deze keer presenteren Marloes Weerepas en Janneke Bergholtz van De Meerstoel, Morvann van Eyk van AgriPER, Kiran Doerga van Mama Su, Bas Koning van Chef de Web, Jan de Jonge van HelloContainer, Bas Kuntz van Izipack en Lars Heemskerk van Augmex aan een aantal CEO’s, waarop zij vervolgens feedback krijgen. Enkele deelnemers aan eerdere edities vertellen over hun ervaringen.

De pitch van de start-ups mag maximaal vier minuten duren. In die tijd krijgen zij de kans om hun onderneming en ambities te presenteren en de CEO’s een hulpvraag voor te leggen. Om de start-ups goed voorbereid hun verhaal te laten vertellen, krijgen zij van tevoren nog een speciale pitchtraining. Deze training wordt verzorgd door twee ervaren business coaches van OndernemersLift+. 

Nieuwe connecties
‘Tijdens CEO meets Start-up hebben wij veel nieuwe connecties opgedaan’, vertelt Laurie Lancee van Vini Mini. Deze start-up helpt ouders om op een makkelijke, gezonde en betrouwbare manier allergenen te geven aan hun pasgeboren baby. ‘Via één van deze connecties zijn we in contact gekomen met een partij die ons helpt met zaken rond contracten en intellectueel eigendom. Ook de pitch training voorafgaand aan het event was erg leerzaam. Onze deelname heeft ons dus veel positieve dingen opgeleverd.’

Sterk netwerk
Ook Emy Smolders van Emproof hield in 2020 een pitch om haar applicatie FormuleBooster onder de aandacht te brengen bij de CEO’s. FormuleBooster toont aan franchiseformules, via een eigen onderzoekstool, hoe zij effectief aan een sterker merk kunnen werken met hun eigen ondernemers. Haar pitch leverde haar meerdere interessante contacten op. ‘De meeste CEO’s hebben een groot en sterk netwerk. Het viel mij op dat zij ook écht bereid waren om actief inspanningen te verrichten om mij in contact te brengen met de juiste mensen uit hun netwerk. Dat heeft tot meerdere afspraken en zelfs een opdracht geleid, waar ik erg blij mee ben.’

Emy Smolders, Emproof

Waardevol
Hetzelfde geldt voor Eline van Muilwijk van Quista. Dit bedrijf wil de handel van lokale agro/food ondernemers op een professionele manier integreren bij grote supermarkt-filiaalbedrijven. ‘Na CEO meets Start-up zijn wij via Pieter Keeris geïntroduceerd bij een grote supermarktketen, waardoor wij nu een connectie hebben met de directie. Het event was voor ons dus erg waardevol.’

Gedrevenheid
Directeur Huub Dormans van OndernemersLift+, geniet van de gedrevenheid die hij tijdens CEO meets Start-up iedere keer weer ziet bij zowel de deelnemende start-ups als de grote bedrijven. ‘Vaak zit daar de belangrijkste match tussen beide partijen’, aldus Dormans. ‘De start-ups kunnen in een veilige omgeving hun ideeën delen en krijgen tegelijkertijd veel waardevolle feedback van ervaren ondernemers. Bovendien bieden we partijen de gelegenheid om na de pitches verder met elkaar in gesprek te gaan. Daar komen iedere keer weer mooie nieuwe samenwerkingen uit voort.’

Delen

Publicatiedatum: 21 september 2021