BioCoco Vegan Ice Cream klaar voor volgende stap

De vraag naar veganistische producten in de horeca is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. De Eindhovense ondernemer Hedwig Horsten speelt hierop in met haar BioCoco Vegan Ice Cream. Met hulp van vijf investeerders wil zij in 2020 een flinke groei gaan realiseren met haar bedrijf.

‘Omdat ik lactose intolerant ben, ben ik zelf vegan ijs gaan maken. In eerste instantie was dat een leuke hobby, maar al snel zag ik dat er best wel vraag naar was’, vertelt Hedwig Horsten. ‘Daarom ben ik er serieus mee aan de slag gegaan. Door mijn deelname aan het Start-up Booster programma van OndernemersLift+ zijn mijn bedrijfsactiviteiten in een stroomversnelling geraakt.’

Zeven smaken
Voordat ze in 2018 met haar eigen bedrijf BioCoco startte, werkte Hedwig zo’n twintig jaar in het onderwijs. ‘Maar het onderwijs sprak mij steeds minder aan en daarom wilde ik iets anders’ legt ze uit. ‘Een oom van mij heeft toen voor mij een ijskar gebouwd en ook ben ik een cursus vegan ijs maken gaan volgen.’ Marketing specialist Daan van der Linden ontwierp de huisstijl voor BioCoco en daarna ging ze al snel van start met de verkoop van haar vegan ijs. ‘Inmiddels hebben we zeven smaken: Candy Nuts, Cinnamon Sandy, Caramella, Bella Capuccino, Cheeky Chocolate, Anna Banana en Jilly Vanilla. Dutch Homemade Macarons & Icecream in Eindhoven ging het ijs als eerste verkopen. Daar was ik erg blij mee’, vertelt Horsten. ‘Tijdens het Festival Trek in Eindhoven raakte ik vervolgens in gesprek met twee ondernemers, die ook erg enthousiast waren over BioCoco. Zij adviseerden mij om eens in gesprek te gaan met online groothandel BidFood. Dat advies heb ik opgevolgd en zij wilden het vegan ijs ook opnemen in hun assortiment.’

Waardevol programma
Haar deelname aan het Start-up Booster programma van OndernemersLift+ is volgens Horsten eveneens een belangrijke stap in haar transformatie van schooljuf naar ondernemer geweest. ‘Voor mij persoonlijk was het best een heftig programma. BioCoco is als een kindje voor mij en daar mocht niemand aankomen. Tijdens het programma had ik niet in de gaten hoe waardevol dit was voor mij. Dat realiseerde ik mij achteraf pas. Ook de begeleiding door business developers Rob Stuart, Henny van Gurp en Raymond van den Bos was erg prettig. Door de verschillende invalshoeken die tijdens het Booster-programma zijn behandeld, kan ik nu beter omgaan met bepaalde situaties.’

Investeerders
De business developers hielpen haar eveneens met de voorbereidingen op de gesprekken met de vijf investeerders en inmiddels ook mede-eigenaren. ‘Dat was erg prettig. De investeerders hebben veel ervaring en contacten in de retail en kunnen het bedrijf hierin enorm versterken. Daarom heb ik er alle vertrouwen in dat we in 2020 een mooie groei gaan realiseren met BioCoco.’

Kijk voor meer informatie op www.biococo.nl

Delen

Publicatiedatum: 18 december 2019