‘Wij verkopen een product dat altijd nodig blijft’

In het kielzog van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima gingen Remko en Nicole Vermeer van Sunday Brush van 9 t/m 13 maart mee op Koninklijke handelsmissie naar Indonesië. ‘Een waanzinnige ervaring om als start-up mee te mogen maken’, aldus Nicole Vermeer. ‘We hebben Koningin Máxima zelfs onze Sunday Brush mogen aanbieden.’

Tijdens de handelsmissie hebben de twee ondernemers uit Beers met diverse partijen gesproken en nuttige contacten opgedaan. ‘We hebben een aantal ondernemers ontmoet en ook universiteiten en ziekenhuizen bezocht. Daar hebben we onder andere gesproken met een dermatoloog, die veel kennis heeft van de markt en over een groot netwerk beschikt. In de komende tijd gaan we hier opvolging aan geven om te bekijken of het mogelijk is om Sunday Brush in Indonesië en andere Aziatische landen zoals Japan, Korea en Maleisië te verkopen.’

Aanscherpen businessplan
Het Brabantse bedrijf werkt sinds 2018 samen met OndernemersLift+. Via de Rabobank zijn zij destijds in contact gebracht met OndernemersLift+. ‘De business developers van OndernemersLift+ hebben ons destijds geholpen met het aanscherpen van ons businessplan en daarnaast hebben wij ook een starterslening ontvangen. Daarmee zijn wij vervolgens aan de slag gegaan en een aantal maanden later hebben wij Sunday Brush gelanceerd.’

Altijd nodig
Nicole Vermeer geeft aan dat ook Sunday Brush hinder ondervindt van de gevolgen van de Coronacrisis. ‘Tot eind februari liep het goed met de B2B bestellingen, maar sinds die tijd is het afgenomen. Want wij leveren Sunday Brush, behalve aan consumenten, ook aan beauty salons en huidtherapeuten. Zij hebben tijdelijk hun deuren moeten sluiten en kopen nu dus ook geen voorraad meer in. De verkoop aan consumenten loopt gelukkig wel gewoon door. Het wordt elk jaar weer zomer. Nu de zon weer meer gaat schijnen, proberen wij de verkoop van onze producten in Nederland zoveel mogelijk te stimuleren. Daarnaast gebruiken wij de wintermaanden om Sunday Brush ook in andere landen te promoten. Want de zon schijnt tenslotte 365 dagen per jaar. Wij hebben een product dat altijd nodig blijft.’


Kijk voor meer informatie op www.sundaybrush.com

Delen

Publicatiedatum: 12 mei 2020