Ferver Sauzen wil een smaakrevolutie teweeg brengen

Met zijn concept voor Ferver Sauzen won Cato Pierau dit voorjaar bij de HAS Food Experience de felbegeerde FoodManShip award in de categorie Enjoying Food. Tijdens het Student Booster programma van OndernemersLift+ heeft hij ontdekt wat er vervolgens allemaal bij komt kijken om Ferver Sauzen in de markt te kunnen zetten. ‘Het programma heeft mij een spiegel voorgehouden en handvatten gegeven om bedrijfsmatige zaken meer inzichtelijk te maken voor mezelf’, aldus Cato.

‘Met Ferver Sauzen wil ik graag een smaakrevolutie teweeg brengen. De sauzen worden bereid met een selectie van specerijen en zijn bedoeld om de smaakhorizon van consumenten te verbreden en hun maaltijden te upgraden’, legt Cato Pierau uit. De eerste smaak is Flavo Domina. ‘De ingrediënten van deze saus bestaan uit gele paprika, Madamme Jeanette, knoflook, peer en specerijen. Een groot deel van deze ingrediënten is gefermenteerd. De sauzen worden geproduceerd met behulp van melkzuur fermentatie. Dit zorgt niet alleen voor een natuurlijke conservering van de sauzen, maar ook voor een verbetering van de smaak.’

Veel potentie
De vakjury van de HAS Food Experience toonde zich enthousiast over het concept van Pierau, die zijn studie Food Innovation aan de HAS Hogeschool inmiddels met succes heeft afgerond. ‘Zij vinden het een compleet concept en zien er veel potentie in. Daarom ben ik blij dat ik de kans heb gekregen om deel te nemen aan het Student Booster programma van OndernemersLift+.’

Meer inzicht
Hij geeft aan veel opgestoken te hebben tijdens het programma. ‘Met een goed concept alleen ben je nog niet klaar om de markt op te gaan. Door het invullen van het Business Model Canvas heb ik veel meer inzicht gekregen in wat er allemaal komt kijken bij ondernemerschap. Bijvoorbeeld welke consumenten tot de doelgroep van Ferver Sauzen behoren. Verder is het fijn om dit programma samen met andere ondernemende studenten te mogen volgen, zodat we zaken met elkaar kunnen bespreken.’ 

Uitbouwen
Ook de feedback van business coach Bart Hermsen vond hij erg prettig. ‘Dat heeft mij echt geholpen om gericht na te denken over zaken. Ik wil graag verder met Ferver Sauzen, maar in eerste instantie op kleine schaal. Mensen kunnen de sauzen dan bestellen via onze webshop. De eerste batch met sauzen is inmiddels geproduceerd. Die wil ik in mijn eigen omgeving laten proeven aan mensen. Daarna kijk ik rustig hoe de reacties zijn en wil ik proberen om de Ferver-community verder uit te bouwen.’

Kijk voor meer info over ferver op https://www.instagram.com/_ferver_/

Delen

Publicatiedatum: 20 september 2021