Datafood Festival koppelt starters aan investeerders

Het is voor startende ondernemers niet eenvoudig om in contact te komen met grote investeerders en corporate companies, die geïnteresseerd zouden kunnen zijn om een start-up te steunen. Daarom bood de aanwezigheid van bedrijven als KPN, Unilever, Rabobank, Maersk, Hendrix Genetics en het Bosch InvesteringsFonds een fantastische gelegenheid voor agro-food-data-start-ups om hun plannen en ideeën voor te leggen aan managers van deze organisaties. Plaats van handeling: het Datafood Festival dat op 30 oktober vorig jaar in Den Bosch werd gehouden.

Driehonderd geïnteresseerde bezoekers trok het Datafood Festival, dat OndernemersLift+, de Bossche Investeringsmaatschappij (BIM) en de Jheronimus Academy of Data Science (JADS) organiseerden. Gefinancierd door de leadpartners We are Food, de gemeente ’s-Hertogenbosch en Den Bosch Data Week werd een fantastisch evenement neergezet, wat zeventig gesprekken tussen enerzijds startende ondernemers en anderzijds topmanagers van corporate bedrijven en investeringsmaatschappijen opleverde. Reacties als: ‘Ik heb veel nieuwe contacten opgedaan en er bestaat veel kans dat er ook nog business uitkomt’ of ‘Ik mag mijn plan voorleggen aan een investeringsmaatschappij’, waren veel gehoord.

Delen

Publicatiedatum: 1 januari 2019