Het is voor startende ondernemers niet eenvoudig om in contact te komen met grote investeerders en corporate companies, die geïnteresseerd zouden kunnen zijn om een start-up te steunen. Daarom bood de aanwezigheid van bedrijven als KPN, Unilever, Rabobank, Maersk, Hendrix Genetics en het Bosch InvesteringsFonds een fantastische gelegenheid voor agro-food-data-start-ups om hun plannen en ideeën voor te leggen aan managers van deze organisaties. Plaats van handeling: het Datafood Festival dat op 30 oktober vorig jaar in Den Bosch werd gehouden.
Driehonderd geïnteresseerde bezoekers trok het Datafood Festival, dat OndernemersLift+, de Bossche Investeringsmaatschappij (BIM) en de Jheronimus Academy of Data Science (JADS) organiseerden. Gefinancierd door de leadpartners We are Food, de gemeente ’s-Hertogenbosch en Den Bosch Data Week werd een fantastisch evenement neergezet, wat zeventig gesprekken tussen enerzijds startende ondernemers en anderzijds topmanagers van corporate bedrijven en investeringsmaatschappijen opleverde. Reacties als: ‘Ik heb veel nieuwe contacten opgedaan en er bestaat veel kans dat er ook nog business uitkomt’ of ‘Ik mag mijn plan voorleggen aan een investeringsmaatschappij’, waren veel gehoord.
Publicatiedatum: 1 januari 2019