ARfected wil uitgroeien tot creatieve boetiek voor social media

Social media als Snapchat, Instagram en Facebook zijn razend populair onder jongeren. De Bossche start-up ARfected ontwikkelt applicaties op basis van Augmented Reality, waarmee bedrijven en instellingen zich kunnen profileren via deze social media. Oprichter Bram van de Ven van ARfected nam eerder dit jaar deel aan het Start-up Booster programma van OndernemersLift+. Inmiddels heeft hij zijn eerste medewerkers aangenomen.

Team ARfected

‘Tijdens het Start-up Booster programma hebben business developers Jonica de Bruijn en Antoine Miltenburg mij enorm goed geholpen bij het invullen van het businessmodel Canvas voor mijn bedrijf’, legt Bram van de Ven uit. ‘Daardoor heb ik scherper op mijn netvlies gekregen wat voor soort bedrijven en organisaties gebruik willen maken van onze diensten en wat wij voor hen kunnen betekenen. Wij beschikken niet alleen over veel kennis en expertise op het gebied van Augmented Reality, maar kunnen ook kosten reduceren voor onze klanten. Indien zij met ons gaan samenwerken, hoeven zij immers zelf geen AR-specialisten in dienst te nemen.’ Ook de feedback van andere deelnemers aan het Start-up Booster programma noemt hij waardevol. ‘Ik vond het erg leerzaam om te horen hoe andere startende ondernemers uit totaal andere branches tegen mijn bedrijf aankijken. Dat leidde soms tot heel verfrissende inzichten.’

Concepten bedenken
ARfected is inmiddels één van de tachtig ‘official lenscreators’ voor de app Snapchat wereldwijd. Deze lenzen kunnen Snapchatters gebruiken om hun foto’s of video’s op te sieren. Van de Ven: ‘Eerst werkte ik freelance voor een aantal reclamebureaus, maar daar kreeg ik het steeds drukker mee. Daarom heb ik besloten om mijn eigen bedrijf te starten. Mijn ambitie is om ARfected in de komende jaren verder uit te bouwen naar een creatieve boetiek met maximaal vijftien medewerkers. Groter wil ik niet, want ons werk moet geen massaproduct worden. Bovendien vind ik het zelf ook leuk om concepten te bedenken en games in elkaar te zetten.’

Exposure
Klanten van ARfected zijn onder meer Temptation Island VIPS, Alienware Gaming PC’s en Grolsch Zwarte Cross. Van de Ven geeft aan dat augmented reality voor veel bedrijven interessant kan zijn om in te zetten voor reclame doeleinden. ‘Sommige spelletjes die wij hebben ontwikkeld, worden door gebruikers langer dan een minuut aan een stuk gespeeld. Dat levert bedrijven veel exposure op.’ Op dit moment is ARfected druk bezig om haar klantenkring verder uit te bouwen. ‘We hebben een innovatief product en merken dat er veel interesse is. Daarnaast hebben we in de afgelopen periode al een mooi portfolio opgebouwd. Voor ons is het vooral belangrijk om binnen bedrijven met de juiste mensen om tafel te komen.’

Spannend moment
Het team van ARfected is in de afgelopen maanden al uitgebreid naar vier personen. ‘In mei heb ik mijn eerste medewerker aangenomen en hebben wij ons ook gevestigd in de Grasso in ‘s-Hertogenbosch. Dat was best een spannend moment, want er moet voldoende werk zijn en elke maand genoeg geld binnenkomen om het salaris te betalen. Maar op dit moment lukt dat prima. Er is in de afgelopen maanden nog een medewerker bijgekomen en we hebben hier nu ook een stagiaire werken. De komende tijd wil ik proberen om deze lijn verder door te trekken.’

Kijk voor meer informatie op www.arfected.com

Delen

Publicatiedatum: 30 oktober 2019