‘SloQ moet een begrip worden bij horecabezoekers’

Met de innovatieve SloQ-app kunnen bezoekers van horecagelegenheden een uur lang tot 50 procent korting krijgen op hun drankjes. Soraya Roosen en haar zwager Philippe Roosen hebben de kortingsapp onlangs gelanceerd in ‘s-Hertogenbosch. Met begeleiding van het Start-up Booster programma van OndernemersLift+ willen zij de SloQ-app in de komende jaren verder uitrollen in andere steden in Nederland.

‘Met SloQ profiteren consumenten direct van horecakorting bij hen in de buurt’, vertelt Soraya Roosen. ‘Horecaondernemers kunnen in de SloQ-app kortingsdeals plaatsen, die 60 minuten zichtbaar blijven voor de app-gebruikers. De app biedt een overzicht van aangesloten horecazaken en geeft automatisch aan welke horecazaak het dichtst in de buurt ligt. Consumenten zien de korting in de app (of via een pushbericht). Tegen een vergoeding van maximaal 1,50 euro kunnen zij de deal vervolgens activeren. Daarna kunnen zij in de horecazaak een uur gebruik maken van de geboden korting op bier, wijn, fris of andere drankjes. Zij hebben hun vergoeding er vaak bij het eerste rondje al uit. Onze ambitie is dat SloQ in de komende jaren een begrip wordt bij horecabezoekers en dat tienduizenden mensen de app gaan gebruiken om deals te activeren.’ 

Nuttige tips en adviezen
Roosen is blij met de begeleiding die ze krijgt vanuit het Start-up Booster programma. ‘De feedback die ik heb ontvangen van de coaches vind ik erg leerzaam. Ik vind het heel goed dat je bij de coachingsessies wordt gedwongen om bepaalde onderdelen uit je businessplan goed met elkaar te bespreken. Daarnaast heb ik allerlei nuttige tips en adviezen ontvangen. Via mijn coach ben ik bijvoorbeeld in contact gebracht met mensen van Koninklijke Horeca Nederland, die mij veel informatie hebben gegeven. Zij vinden de app een goed en origineel idee dat zeker kans van slagen heeft. Met name omdat SloQ een platform is dat ondernemers kunnen gebruiken, zonder dat ze daar iets voor hoeven te betalen.’

Try-out
De SloQ-app is in januari van dit jaar gelanceerd als try-out in ‘s-Hertogenbosch. Inmiddels zijn 25 Bossche horecagelegenheden aangesloten bij de app. Roosen: ‘Ondernemers gebruiken de app vooral in rustige tijden, om meer mensen naar hun horecagelegenheid te trekken. Als de try-out in ‘s-Hertogenbosch goed verloopt, willen we de app later dit jaar ook in Eindhoven lanceren. Eindhoven is een grote stad met veel inwoners, studenten, expats en horecagelegenheden en horecaondernemers, die ook openstaan voor vernieuwende concepten. Als SloQ daar een succes wordt, gaan we de app daarna in andere steden uitrollen.’

Bij registratie ontvangen nieuwe gebruikers nu 10,- euro SloQ-tegoed. Kijk voor meer informatie op www.sloq.nl

Delen