Terug naar boven

Boon Food Concepts wint Speciale FoodmanShip Award

Startup Boon Food Concepts heeft tijdens de HAS Food Experience op 30 januari de FoodManShip Award gewonnen voor meest impactvolle project van de afgelopen tien jaar. Met steun van OndernemersLift+ heeft Boon Food Concepts in de afgelopen jaren een vaste plek in de schappen van de Nederlandse supermarkten weten te veroveren.

Trots
Oprichter Michael Luesink nam de prijs met trots in ontvangst. ‘Natuurlijk hoopte ik deze prijs te winnen, maar de concurrentie was behoorlijk groot’, vertelt Luesink. ‘Bij de HAS Food Experience in 2014 won ik ook een FoodManShip Award, maar deze award voor meest impactvolle project van de afgelopen tíen jaar is een kroon op ons werk.’

Naar het buitenland
Boon Food Concepts wil het eten van bonen van Nederlandse bodem weer populair maken. Na zijn studie besloot Michael Luesink om zijn concept verder uit te werken en op de markt te brengen. ‘Allereerst ben ik aan de slag gegaan om de juiste mensen om mij heen te verzamelen. Daarbij kon ik gelukkig ook rekenen op ondersteuning en een stuk financiering vanuit OndernemersLift+. Met keihard werken wisten we vervolgens Albert Heijn als eerste grote klant binnen te halen. Daarna volgden andere grote partijen. We hebben inmiddels een sterke positie in Nederland, maar uiteraard blijven we niet stilzitten. We zijn druk bezig om een aantal nieuwe producten op de markt te brengen en willen ook proberen om in het buitenland voet aan de grond te krijgen.’

Ondernemer met potentie
Rob Stuart van OndernemersLift+ is ook trots op het succes van Boon. ‘In 2014 kwam ik in contact met Michael en zijn concept. OndernemersLift+ zag direct de potentie van de ondernemer en het idee. In de moeilijke startup fase hebben we veel steun kunnen geven bij de ontwikkeling van het bedrijf. Ook in de groeifase heeft ons netwerk bijgedragen aan een succesvol partnership met een grote onderneming. Michael is een topondernemer met veel impact!’

Deel dit bericht:
DisclaimerSitemap