Terug naar boven

Cursus Hoe zet ik mijn agri product in de markt?

Publicatiedatum: 07-12-2017

Voor wie?
Voor ondernemers in de AgriFood sector die zich bezig houden met het vermarkten van hun producten en die meer kennis en vaardigheden willen opdoen om een product succesvol naar de markt te brengen.

Wat je kunt verwachten
Onderwerpen die worden behandeld:
• Innovatieprocessen en valkuilen
• Markt- en consumentenonderzoek
• Positionering en onderscheidend vermogen
• Co-creatie
• Accountmanagement
• Contractmanagement
• Catman/trademarketing
• Financiën
• Hoe pak ik het aan?

Wat vragen wij van jou?
De cursus geven we op hbo+ niveau. Dit is ook het minimale denk- en werkniveau wat wij vragen om deel te kunnen nemen.

Duur van de cursus
De cursus duurt 2 dagen van 15.00 tot 21.00 uur.
Tussen de eerste dag en de tweede dag zit minimaal twee weken.

Investering en startdata
Kijk voor actuele prijzen, startdata en exacte locatie(s) op de website www.haskennistransfer.nl

Certificering
Bij het goed afronden van deze cursus ontvang je een bewijs van deelname van HAS Kennistransfer en bedrijfsopleidingen.

Scope
Het is niet makkelijk als agrarisch ondernemer of ondernemer in food om de weg naar de markt te vinden. Veel ondernemers in AgriFood zoeken naar alternatieve manieren om hun producten af te zetten, om meer invloed te hebben op de afzet en zo de keten te verkorten. Om dit succesvol te doen is kennis nodig van de markt, je klanten en consumenten.

Kenmerkend voor deze opleiding
De weg naar de markt is geen gemakkelijke route en vergt vaak specifieke kennis, inzichten en netwerken om producten tot marktsucces te kunnen brengen. Welke markten en klanten wil ik bedienen? Wie is de shopper van mijn product, wie is de (eind) gebruiker van mijn product? Wat zijn zijn/haar wensen? Hoe bereik ik die (eind)gebruikers? Via welk kanaal? Hoe kom ik daar binnen, denk aan de retail? Hoe zit de keten in elkaar? Wie is dominant, wie bepaalt? Met wie moet ik samenwerken? En wat is de beste communicatie en verpakking voor mijn idee? Hoe maak ik er een unieke en sterke propositie van die mijn doelgroep aanspreekt en kan overtuigen/verleiden?
Hoe pak ik dat aan? Wat doe ik zelf en wat besteed ik uit?

In deze cursus is ruimte om je eigen product als casus in te brengen en daar mee aan de slag te gaan. Wil je dat niet, dan zorgen wij voor een fictieve casus. Daarnaast is de cursus interactief van karakter. Dat betekent dat er voldoende ruimte is voor discussie met de trainers én met andere cursisten.

Cursus Hoe zet ik mijn agri product in de markt?
Verwachte studieduur: 2 weken
Contactdagen: 2 dagen
Contactpersoon: Lamiaa Fareh, l.fareh@has.nl / 088 890 37 74.

Deel dit bericht:
DisclaimerSitemap