‘Het werkt verfrissend om met elkaar van gedachten te wisselen’

‘Voor start-ups is vaak aandacht en begeleiding genoeg, maar voor scale-ups zijn er bijna geen begeleidende programma’s. Het AgriFood Scale-Up programma van OndernemersLift+ vormt daar een positieve uitzondering op’, aldus Fred Bergmans van Carezzo Nutrition. Hij is één van de deelnemers aan het AgriFood Scale-Up programma van OndernemersLift+.

Het AgriFood Scale-Up programma van OndernemersLift+, AgriFood Capital en de Rabobanken in Noordoost-Brabant helpt ondernemers in de agrifood sector om hun groeiambitie te versnellen en realiseren. Het programma ondersteunt ondernemers met een compleet groeitraject: van het opstellen van een groeiplan tot aan het vinden van passende investeerders. ‘Met Carezzo Nutrition zijn we toe aan een volgende fase in ons bestaan en daar horen ook andere vraagstukken bij. Daarom heb ik deelgenomen aan het programma’, zegt Fred Bergmans.

Links of rechtsaf slaan
Carezzo Nutrition maakt alledaagse producten voor mensen met behoefte aan extra eiwit. Het bedrijf is gevestigd in Helmond en wil graag verder doorgroeien. Bergmans: ‘Als start-up ben je continu bezig om alles te doen, terwijl je als scale-up wordt gedwongen om gerichte strategische keuzes te maken. Wij willen geen rondjes blijven draaien op de rotonde, maar gewoon links of rechtsaf slaan. Daarom is het belangrijk om inzicht te krijgen in een aantal mogelijke scenario’s voor je bedrijf, zodat je een goede afweging kunt maken. Daarnaast is de coaching in ons geval extra gericht op het onderdeel financiering. Ik wil graag inzichtelijk krijgen hoe potentiële investeerders tegen ons bedrijf aankijken. Het AgriFood Scale-Up programma heeft ons daar goed bij geholpen.’

Masterclass Agrifood Marketing
In totaal hebben negen bedrijven deelgenomen aan de afgelopen editie van het AgriFood Scale-Up programma. Elke ondernemer werd daarbij gekoppeld aan een business coach uit het werkveld. Met deze coach zijn zij aan de slag gegaan om een groeiplan voor hun bedrijf op te stellen, zodat zij straks beter beslagen ten ijs kunnen komen om nieuwe markten te betreden. Daarnaast volgden alle ondernemers gezamenlijk de vijfdelige Masterclass Agrifood Marketing van het Lectoraat AgriFood Marketing van de HAS Hogeschool. Bergmans: ‘Deze bijeenkomsten waren voor iedereen enorm waardevol. Alle deelnemende bedrijven waren totaal verschillend van aard, maar uiteindelijk bleek dat we vaak toch met dezelfde vragen worstelen. Het werkte heel verfrissend om hierover met elkaar van gedachten te wisselen.’

Klik hier voor meer informatie over Carezzo Nutrition.

Delen

Publicatiedatum: 1 januari 2019